Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 15 september 2010

Kyckling- och gnocchigryta

Foto: alltommat.se

Igår kände jag för att göra något enkelt, varmt, gott och lite kletigt. Någonting smaskigt i en härlig sås, allt i ett, som inte tar mycket tid. Jag hittade på Allt om Mats hemsida ett härligt recept på kyckling och gnocchigryta.

För två år sedan lagade jag nånting med gnocchi (italiensk potatispasta/dumplings) för första gången, men det blev inte alls bra. Denna gång blev det så mycket bättre och hädanefter ska jag använda gnocchi tillsammans med härligt krämiga såser. Vi svenskar skulle säga att det liknade kroppkakor i konsistensen, tyskar skulle säga "knödeln". Har ni inte testat gnocchi så tycker jag att ni ska ge det ett försök. Antingen med detta recept eller något annat ni hittar i gömmorna på nätet. Gnocchi hittar ni bland färskpasta i välsorterade affärer.

Detta recept tar endast 15 minuter att tillaga (om inte mindre) så det är perfekt när du är extra hungrig och vill att det ska gå fort. I receptet står det kycklinglår, men jag använde kycklingfilé som jag hade hemma och skar i mindre bitar.

Receptet hittar ni på denna länk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar