Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 11 augusti 2010

Bondens egen marknad



Nu när man flyttat ner till Gävle så kan man äntligen få gotta sig i skördemarknader, något som inte är så vanligt uppe i norr. Vid frukosten idag såg vi på mjölkpaketet att "Bondens egen marknad" är i Gävle på Rådhustorget alla lördagar klockan 10 till 14 mellan den 14-25 augusti. Endast lokala produkter från lokala producenter. Jag kommer att vara där! Jag kommer att se, dofta, smaka, känna och med alla sinnen försöka ta in det otroligt vackra produkter som finns där på marknaden. Blir alldeles lyrisk när jag tänker på det!

Självklart kommer jag att köpa med mig hem en del saker också som kommer att tillagas och visas här + bilder från Bondens egen marknad. Gå gärna in på länken ovanför för mer info om marknaden och kolla bloggen senare för recept och bilder på det jag tillagar. Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar