Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 27 augusti 2010

Masterchef Australia - Scones, försök 2

I dagarna testade vi receptet igen på Scones från Masterchef Australia och åter igen misslyckades vi! Smaken var det inge fel på men degen reste sig inte denna gång heller och därför blev sconesen sega i mitten. Hur svårt kan det vara? Jag blir inte klok på det, förutom ett litet läsfel jag såg att jag hade gjort idag som jag måste korrigera till nästa försök. Scones ska gräddas i 200 ' men i varmluftsugn. Därför ska man, om man inte har en varmluftsugn, höja temperaturen 25 ' till 225 '. Detta stod inte i receptet men lyckades minnas det sen jag följt ett kakrecept för en tid sen av Leila Lindholm då hon använde varmluftsugn. Så vi får ge det ett försök till och ni får vänta med spänning på ett nytt resultat. Har ni inte läst förra blogginlägget med scones så hittar ni receptet på dadel och citronsconesen här!

Imorgon ska vi åka in till stan för att besöka "Bondens egna marknad" på Rådhustorget som pågår varje lördag fram till den 25.e september. Ser fram emot det så fantastiskt mycket! Titta in senare för bilder därifrån och se vad jag köpt med mig hem. Vill ni ha info om "Bondens egen marknad" och i vilka andra städer det förekommer i så titta in på hemsidan här.



Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Vad dåligt av dem att inte säga att det är menat för varmluftsugn, det hade säkert blivit bra om du hade vetat.

    SvaraRadera